Rozstanie

Rozstanie

Rozstanie

Rozstanie to bez wątpienia najtrudniejszy moment w życiu każdego z nas. Połączenie skrajnych, często negatywnych emocji sprawia, że nierzadko nie potrafimy poradzić sobie z utratą partnera. Gdy relacje w związku ulegają pogorszeniu, emocje między partnerami słabną, często dochodzi do spadku zainteresowania partnerem, co z kolei zazwyczaj prowadzi do rozstania. Utrata bliskiej osoby wiąże się jednak z szeregiem negatywnych emocji, z którymi należy się uporać. W jaki sposób to zrobić? W pierwszej kolejności warto zaznaczyć, że wyróżnić można kilka etapów radzenia sobie z rozstaniem. Pierwszym, najcięższym etapem jest poczucie straty, które towarzyszy nam bezpośrednio po rozstaniu.

Kumulacja negatywnych emocji, takich jak żal, rozczarowanie, bezsilność sprawiają, że często się załamujemy, wycofując się z życia towarzyskiego. Etap bycia sam na sam z własnymi emocjami jest jednak niezmiernie istotny w procesie radzenia sobie ze stratą. Kolejnym, równie częstym etapem jest próba odreagowania zaistniałej sytuacji. Często w takiej chwili osoby , które niedawno przeżyły rozstanie z ukochaną osobą, zmieniają swoje dotychczasowe zachowanie czy przyzwyczajenia, intensywniej pracują lub szukają nowego hobby- tego typu zachowanie ma na celu odwrócić uwagę od negatywnych emocji- proces ten następuje, gdy pierwsze emocje opadły a zraniona osoba nie chce rozpamiętywać tego, co było lub pragnie poczuć się wartościową osobą.

Warto pamiętać o tym, że rozstanie, zwłaszcza, gdy z inicjatywą wychodzi jedna strona związku, często sprawia, że tracimy poczucie własnej wartości, czujemy się niepotrzebni i bezużyteczni. Sporo osób reaguje także na rozstanie złością. W takim przypadku dochodzi do przyjęcia negatywnej postawy względem byłego partnera lub partnerki. To także ma na celu uporanie się z natłokiem skrajnych emocji. Kolejnym, końcowym etapem jest zaakceptowanie zaistniałej sytuacji.

Artykuł dzięki: